Skip to main content

TIPS KURUS DENGAN CEPAT DAN SIHAT




Siapa yang tak suka dirinya kurus?

Ada yang cakap, takpe la aku gemuk comel apa. Betul comel. Tapi  berat badan berlebihan boleh mengundang pelbagai penyakit. 

TAHUKAH ANDA Malaysia adalah negara paling tinggi obes di Asia Tenggara. Negara kita terkenal dengan makanan yang enak. Dari makanan yang terhidang di restoran lima bintang, restoran mamak, gerai nasi campur, gerai tomyam mahupun yang dimasak dirumah kebanyakkan nya melimpah ruah dengan santan kelapa, minyak  dan segala perisa dan perencah tambahan membuatkan sukar untuk menolak.

Kegilaan terhadap gula juga adalah faktor utama . Makan makanan manis sejak usia muda mendorong kepada peningkatan obes di negara ini semakin meruncing. 

ANTARA PENYAKIT YANG MENANTI JIKA ANDA TIDAK TURUNKAN BERAT BADAN.

Ramai yang tahu bahawa obestit boleh menyebabkan darah tinggi dan juga diabetes. Untuk info, banyak lagi penyakit yang boleh berlaku , seperti:

Kolesterol Tinggi. Ia meningkatkan jumlah LDL iaitu kolesterol jahat yang dihasilkan oleh hati


Strok. Kesan daripada berat badan berlebihan metabolisme dengan cara yang membawa kepada lipid yang berlebihan, kolesterol yang tinggi dan glukosa darah tinggi dan ini boleh merosakkan saluran darah dan menyebabkan gumpalam darah yang penyebab strok di jantung dan juga otak.

Kanser. Lemak yang berlebihan boleh menyebabkan anda mendapat beberapa jenis kanser iaitu kanser kolorektal ( kanser usus), payudara, rahim. ginjal, esofagus ( kanser antara kerongkong dan perut) dan kanser pankreas.

OBJEKTIF SESEORANG NAK KURUSKAN BADAN BERBEZA.

ANTARANYA:

Nak terlihat lebin mempersona dan menawan. Kecantikan menjadi misi utama.

Tidak dinafikan pergerakan seseorang itu lebih perlahan dan cepat penat jika berat badan berlebihan, jadi dengan kuruskan badan pergerakan seperti berjalan, melakukan kerja rumah dan tugasan lainnya lebih mudah.

Untuk senangkan urusan ibadah terutamanya bersolat. Solat memerlukan banyak pergerakan fizikal seperti rukuk, sujud dan sebagainya dan orang yang berlebihan berat badan mengalami kesukaran untuk melakukkannya dengan sempurna.

Atas nasihat doctor dan pakar pemakanan yang mereka temui, menasihatkan mereka untuk menurunkan berat badan untuk elak kemunculan penyakit berbahaya.

Baju tak muat. Sayangkan banyak baju yang tak dapat pakai, jadi mereka ini berazam untuk turunkan berat badan.

Mahu tampil lebih yakin di depan orang ramai, jadi semangat nak kuruskan badan untuk tidak dikritik dan dikeji.

Ada yang malu di panggil  " mak cik" apabila diteka umur jauh lebih dari sebenar kerana berlebihan berat badan.


Sunah untuk menjaga kesihatan dan sayangkan tubuh sendiri.

Tidak dinafikan ada yang memilih jalan pintas untuk turunkan berat badan. Mereka ini memilih ubat ubat terlarang yang memberi kesan buruk kepada kesihatan. 

Contohnya sibutramine yang telah di haramkan di Malaysia kerana memberi kesan kepada denyutan jantung yang sangat bahaya kepada pembuluh darah yang boleh menyebabkan strok . Kekurangan air dalam tubuh juga boleh memberi kesan  kepada buah pinggang dan hati semasa mengambil ubat ubatan terlarang ini.

NAK TIPS UNTUK KURUS DENGAN CEPAT DAN SIHAT?

Untuk mengurangkan berat badan dalam masa yang singkat, anda hanya perlu kekalkan kiraan kalori yang rendah, bersenam dan memastikan plan diet yang sihat . 

Supplement juga penting dan boleh membantu anda untuk turunkan berat badan dengan cepat dengan cara sihat. Pastikan supplement yang di ambil tidak berbahaya untuk kesihatan dan di perbuat dari bahan semulajadi.

Di bawah ini list suplement yang patut anda cuba.


OMEGAGUARD

Asid lemak omega 3 yang terdapat dalam Omegaguard tu tugasnya bantu bakar lemak terutama lemak lemak yang degil. Fatty asid yang ada di omegaguard juga bantu kawal pelbagai jenis hormon dalam badan . Antaranya hormon LEPTIN yang mengawal selera makan kita dan bantu kita kawal rasa lapar.

Banyak lagi kebaikan Omegaguard ini antaranya:

Menggalakan kadar kolesterol yang rendah

Menstsbilkan tekanan darah

Membantu turunkan berat badan berlebihan

Bantu otak untuk fokus

Menyokong kesihatan sendi

Menyokong kesihatan mata dan otak

Menyokong kesihatan jantung

Kulit yang sihat dan melambatkan penuaan.

LECITHIN

Mengandungi sumber semulajadi kacang soya organic. Lecithin tugasnya pecahkan lemak menjadi sebatian lebih kecil supaya mudah dikeluarkan dari badan. Ia juga mengandandungi kolina  baik untuk kesihatan otak, hati dan jantung.

Antara kebaikannya juga:

Membantu organ hati berfungsi dengan lebih baik

Kurangkan sembelit

Bantu penyerapan vitamin larut lemak.

Bantu tingkatkan daya fokus dan ingatan.

Dan yang paling best untuk ibu ibu yang breast feeding ia bantu mengurangkan masalah bengkak susu.



HERBLAX

Ini sebagai detox yang paling power! Antara kandungannya daun seena. Tugas herblax ini ialah membersih segala toksin yang ada dalam usus, toksin dari zaman jepun pun boleh keluar dengan jayanya🤭.

Dan antara fungsinya yang lain :

Ia membantu sesiapa yang ada sembelit. 

Kempiskan perut. 

Turunkan berat badan.

Membantu mengurangkan masalah bau mulut.


CINCH SHAKE

Yang ni rasanya sedap gaiss. Tugasnya sebagai penganti makanan orang puteh cakap " MEAL RE PLECEMEN" ia memberi rasa kenyang yang lama. Kurangkan selera makan .Campuran Leucine yang ada di Cinch Shake membantu kekalkan lemak otot semasa penurunan berat badan. 

Dan kebaikannya yang lain ialah:

Membekalkan lebih tenaga dan berpanjangan

Membantu mengurangkan keletihan otot selepas bersenam

Protein berkualiti tinggi  Non GMO

Glisemik Indeks yang rendah.

Panduan ini cukup ringkas tapi jika diikuti dan dilakukan dengan cara betul, ianya mampu memberikan kesan kurus dengan cepat dan menakjubkan. Yakin pada diri sendiri dan nekad mahu hapuskan lemak lemak di badan yang sekian lama bermaharajalela!



Hubungi sis

FB: Masni Sani

DAFTAR AHLI SINI



#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

#ShakleeKotaKinabalu

#ShakleeSabah













Comments

Popular posts from this blog

PENGEDAR SHAKLEE KOTA KINABALU SABAH

Hi ....... Assalamualikum..... Ingin mencari produk Shaklee?  Tapi tidak tau di mana? Mau tahu cara penngambilan yang betul supaya mendapat kesan yang di ingini? Saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kota Kinabalu dan sekitarnya. Saya berpengalaman hampir 10 tahun. Mau amalkan vitamin tapi tidak tau mau ambil apa? Jangan susah....saya boleh tolong dan akan tujuk cara pengambilan yang betul. Saya adalah pengamal Shaklee dan semua produk saya cuba, Jadi kamu tidak perlu risau ya. Service memang tip top punya. Postage juga ada ya setiap hari untuk luar kawasan Sabah, terutamanya ke Semenanjung Malaysia. Nak join jadi ahli untuk dapatkan harga ahli jauh lebih murah amat di galakkan. Mau cari extra income pun boleh bah. Sama sama kita cari duit. Bah jangan kamu tunggu lama lama.  Hubungi saya. Postage seluruh Malaysia. Wasap tekan 👉 0143674733 . FB : Masni Sani Register ahli 👉 Daftar sini #shakleekotakinabalu #shakleesabah #pengedarsahshaklee   

VITAMIN PREMIUM VIVIX HANYA DI SHAKLEE

Vivix adalah merupakan suplement yang sangat permiun daripada Shaklee yang tinggi dengan antioxidant. Vivix adalah satu satunya supplement yang berjaya menembusi sel sehingga ke peringkat DNA. Vivix merupakan minuman botani anti aging atau anti penuaan yang terbaik dan bagus untuk kesihatan menyeluruh.  Vivx mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine ( anggur muskat), elderberi  eropah dan lobak unggu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan  F itokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksida dan sel anti penuaan semulajadi. Yang paling istimewa adalah anggur Muscadine, anggur dari alam luar biasa. Di antara 8,000 jenis anggur di dunia anggur ini adalah salah satu anggur terbesar dan luar biasa. Besar, tahan rintangan dan mengandungi antioksida.  Maksud Fitokimia : Fitokima adalah nutrien yang terdapat dalam tumbuh tumbuhan dan amat berguna untuk kesihatan kita. Fitokimia biasanaya digunakan untuk merujuk k

MINYAK IKAN TERBAIK DUNIA

`      Minyak ikan Shaklee yang di beri nama Omegaguard di ekstrak dari ikan air lautan dalam sejuk  ( sardin, mackerel, herring dan anchovies ) di perairan Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. Omegaguard adalah 3 kali lebih tumpat ( padat) dari ketumpatan hati minyak ikan. Ini lah sebabnya jika omegaguard dimasukkan dalam freezer ia tidak akan beku. Berbanding produk Omega di pasaran, Omegaguard merupakkan minyak ikan yang paling tulen di dunia dan mengandugi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Dalam kajian Omegaguard dapat membekalkan 900mg asid lemak omega 3 EPA dan DHA.  Kebanyakan pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan dan ini menyebabkan kerosakkan setengah nutrien malah ia tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. Shaklee menggunakan keadah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasiklan Omegaguard. Ia dihasilkan