Skip to main content

JOM KURUS SEBELUM RAYA DENGAN SET HELLO NEW YOU

 




Assalamualaikum, 

Macam tak caya jer kan, boleh ker kurus sebelum raya? Biasanya di bulan ramadhan ramai yang target nak kurus sebab berpuasa. Tapi ada juga yang semakin hari semakin bertambah berat badan. 

Apa kes...

Ha...memang dalam bulan Ramadhan siang hari wajib puasa kan, tapi time berbuka tu mak ai....dia punya makanan satu meja pun tak cukup . Tu baru part makan, belum lagi add on  kuih muih  dan air minuman yang bermacam macam warna dah jadi macam warna "pelangi petang."   (lagu Allahyarham Sudirman, sis suka lagu ni😁)



Ok berbalik bab kurus. Boleh ker kurus sebelum raya? Memang boleh! Sis pun dulu antara yang penuh hidangan  satu meja. Asal nampak  makanan sedap beli, asal beli mesti makanan. Biasalah kan puasa macam macam jualan yang mengoda mata dan nafsu. Last last tersadai kekenyangan sebab terlalu banyak makan. Pembaziran makanan pun meningkat semasa Ramahdan berbandimg bulan bulan yang lain. Betulkan?



Tapi tu dulu....

Sekarang hidangan "pelangi petang"dah tak ada. Makan apa yang ada saja. Pergi pasar Ramadhan pun takde mood. Kalau pergi pun sekadar cuci cuci mata jer....tak caya? Percayalah....

Kenapa boleh macam tu? 

Sis nak share pasal apa https://prettyhealthybyizurasobri.blogspot.com/2023/03/kurus-sebelum-raya-dengan-set-kurus.html dah berubah, dah taubat. Ini semua pasal Set Kurus Shaklee atau di beri nama " HELLO NEW YOU".

Sejak amalkan set ini,  bertahun yang lalu terutama time puasa sis perasaan semakin hari ukuran pinggang tu makin kecik, selera makan dapat control, badan terasa ringan dan tak lemau, yang part part mengecil tu pun tak mengeleber, rasa semakin sihat dan cergas walaupun berpuasa dan paling best, kulit pun semakin ok.

Set ini ada 4 produk dan ia ada tugas tugas tertentu yang boleh membuat kita kurus cepat secara sihat. Inn Shaa Allah.


 OMEGAGUARD


Asid lemak omega 3 yang terdapat dalam Omegaguard tu tugasnya bantu bakar lemak terutama lemak lemak yang degil. Fatty asid yang ada di omegaguard juga bantu kawal pelbagai jenis hormon dalam badan . Antaranya hormon LEPTIN yang mengawal selera makan kita dan bantu kita kawal rasa lapar.

Banyak lagi kebaikan Omegaguard ini antaranya:

Menggalakan kadar kolesterol yang rendah

Menstsbilkan tekanan darah

Membantu turunkan berat badan berlebihan

Bantu otak untuk fokus

Menyokong kesihatan sendi

Menyokong kesihatan mata dan otak

Menyokong kesihatan jantung

Kulit yang sihat dan melambatkan penuaan.

 

LECITHIN

Mengandungi sumber semulajadi kacang soya organic. Lecithin tugasnya pecahkan lemak menjadi sebatian lebih kecil supaya mudah dikeluarkan dari badan. Ia juga mengandandungi kolina  baik untuk kesihatan otak, hati dan jantung.

Antara kebaikannya juga:

Membantu organ hati berfungsi dengan lebih baik

Kurangkan sembelit

Bantu penyerapan vitamin larut lemak.

Bantu tingkatkan daya fokus dan ingatan.

Dan yang paling best untuk ibu ibu yang breast feeding ia bantu mengurangkan masalah bengkak susu.

HERBLAX

Ini sebagai detox yang paling power! Antara kandungannya daun seena. Tugas herblax ini ialah membersih segala toksin yang ada dalam usus, toksin dari zaman jepun pun boleh keluar dengan jayanya🤭.

Dan antara fungsinya yang lain :

Ia membantu sesiapa yang ada sembelit. 

Kempiskan perut. 

Turunkan berat badan.

Membantu mengurangkan masalah bau mulut.


                          CINCH SHAKE


Yang ni rasanya sedap gaiss. Tugasnya sebagai penganti makanan orang puteh cakap " MEAL RE PLECEMEN" ia memberi rasa kenyang yang lama. Kurangkan selera makan .Campuran Leucine yang ada di Cinch Shake membantu kekalkan lemak otot semasa penurunan berat badan. 

Dan kebaikannya yang lain ialah:

Membekalkan lebih tenaga dan berpanjangan

Membantu mengurangkan keletihan otot selepas bersenam

Protein berkualiti tinggi  Non GMO

Glisemik Indeks yang rendah.


Sempena nak menyambut Ramadhan tahun 2023 Shaklee menawarkan  PERCUMA SATU CANISTER CINCH CHOCOLATE SHAKE dalam  Hello New You Set.Memang berbaloi grab.

So gaisss.... nak jadi aku yang dulu bukan yang sekarang? Wajib cuba set ini sementara masih offer. Shaklee juga menawarkan  Set Puasa Shaklee untuk bulan ini.

Konsistent dan cara pengambilan yang betul inn sha allah badan akan jadi kurus, sihat, bertenaga dan cantik.

Dulu

Sekarang






Nak info tentang produk dan cara pengambilan boleh tekan link ini.

Nak jadi ahli Daftar sini


#BlogMegaShaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeKotaKinabalu
#ShakleeSabah

 





















Comments

Popular posts from this blog

PENGEDAR SHAKLEE KOTA KINABALU SABAH

Hi ....... Assalamualikum..... Ingin mencari produk Shaklee?  Tapi tidak tau di mana? Mau tahu cara penngambilan yang betul supaya mendapat kesan yang di ingini? Saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kota Kinabalu dan sekitarnya. Saya berpengalaman hampir 10 tahun. Mau amalkan vitamin tapi tidak tau mau ambil apa? Jangan susah....saya boleh tolong dan akan tujuk cara pengambilan yang betul. Saya adalah pengamal Shaklee dan semua produk saya cuba, Jadi kamu tidak perlu risau ya. Service memang tip top punya. Postage juga ada ya setiap hari untuk luar kawasan Sabah, terutamanya ke Semenanjung Malaysia. Nak join jadi ahli untuk dapatkan harga ahli jauh lebih murah amat di galakkan. Mau cari extra income pun boleh bah. Sama sama kita cari duit. Bah jangan kamu tunggu lama lama.  Hubungi saya. Postage seluruh Malaysia. Wasap tekan 👉 0143674733 . FB : Masni Sani Register ahli 👉 Daftar sini #shakleekotakinabalu #shakleesabah #pengedarsahshaklee   

VITAMIN PREMIUM VIVIX HANYA DI SHAKLEE

Vivix adalah merupakan suplement yang sangat permiun daripada Shaklee yang tinggi dengan antioxidant. Vivix adalah satu satunya supplement yang berjaya menembusi sel sehingga ke peringkat DNA. Vivix merupakan minuman botani anti aging atau anti penuaan yang terbaik dan bagus untuk kesihatan menyeluruh.  Vivx mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine ( anggur muskat), elderberi  eropah dan lobak unggu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan  F itokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksida dan sel anti penuaan semulajadi. Yang paling istimewa adalah anggur Muscadine, anggur dari alam luar biasa. Di antara 8,000 jenis anggur di dunia anggur ini adalah salah satu anggur terbesar dan luar biasa. Besar, tahan rintangan dan mengandungi antioksida.  Maksud Fitokimia : Fitokima adalah nutrien yang terdapat dalam tumbuh tumbuhan dan amat berguna untuk kesihatan kita. Fitokimia biasanaya digunakan untuk merujuk k

MINYAK IKAN TERBAIK DUNIA

`      Minyak ikan Shaklee yang di beri nama Omegaguard di ekstrak dari ikan air lautan dalam sejuk  ( sardin, mackerel, herring dan anchovies ) di perairan Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. Omegaguard adalah 3 kali lebih tumpat ( padat) dari ketumpatan hati minyak ikan. Ini lah sebabnya jika omegaguard dimasukkan dalam freezer ia tidak akan beku. Berbanding produk Omega di pasaran, Omegaguard merupakkan minyak ikan yang paling tulen di dunia dan mengandugi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Dalam kajian Omegaguard dapat membekalkan 900mg asid lemak omega 3 EPA dan DHA.  Kebanyakan pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan dan ini menyebabkan kerosakkan setengah nutrien malah ia tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. Shaklee menggunakan keadah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasiklan Omegaguard. Ia dihasilkan