Skip to main content

TIPS BUSINES ONLINE.....



Entry kali ini sis bercerita tentang busines on line pula, asyik cerita pasal vitamin saja. Boring juga kan. Memang kalau cakap pasal busines mesti banyak yang kena  fikir kan? Tapi tahukah anda busines yang paling famous sekarang adalah busines online. 

Ia seperti cendawan tumbuh selepas hujan. Ramai sangat yang buat dan tidak dinafikan pembelian secara online sekarang menjadi pilihan rakyat Malaysia. Ia menjimatkan masa, tenaga dan kos. Untuk memulakan perniagaan internet risiko adalah jauh lebih rendah daripada perniagaan yang memerlukan premis. Ia dapat di kurangkan terutamanya dari segi kos sewa, renovation, overhead kedai pekerja dan lain lain.

Macam sis bermula online busines lebih kurang 10 tahun yang lalu, tidak susah  dan tidak juga senang. Ia berjantung dengan  diri sendiri. Jika rasa senang, senang lah begitu la sebaliknya.  Tapi sebelum memerlukan busines online kita perlu ada ilmu juga bukan main terjah saja.


Kena ada to do list.

Kebanyakan yang buat busines online mesti bekerja dari rumah kan, jadi to do list itu penting untuk menghindari lupa sesuatu hal. Kita tahu tugas mana yang menjadi priority. Di samping itu kita mudah untuk mengatur waktu dan membuatkan kita lebih pproduktif. 

Sediakan ruang kerja yang selesa.

Bukan nak sewa ofis tau, tapi ruang kerja yang selesa dalam rumah seperti bilik khas  ( jika ada extra bilik) atau di satu sudut di dalam bilik tidur atau di mana mana yang boleh buat kerja dengan selesa , disiplin dan lebih produktif.


Tiada gangguan anak.

Bagi ibu ibu yang mempunyai anak kecil, pastikan jadual kerja anda di buat ketika anak tidur atau anak di sibukkan dengan aktiviti seperti melukis, mewarna atau permainan yang dapat menguji minda mereka. Mula mula memang agak susah, tapi la akan terbiasa dengan keadaan dan ibu ibu boleh membuat kerja dengan lebih fokus.

Dan yang paling penting pastikan bisnes apa yang nak di buat.

Macam sis dah mula buat busines online lebih kurang 10 tahun yang lalu dan sis memilih busines online Shaklee kerana :

Modal sangat rendah, time tu 2014 hanya RM65 di laburkan untuk menjadi pengedar Shaklee. Sekarang lagi la rendah hanya RM35 atau 0 modal anda dah boleh memulakan bisnes dan terus dapat harga ahli untuk kesemua produk Shaklee. Jimat 15% ke 20%.

Sis layak mendapat bouns dari Shaklee. Ia dibayar dalam bentuk RM dan akan masuk terus ke akaun bank anda setiap bulan tanpa gagal atau lambat. ( Shaklee adalah Syarikat MLM di Malaysia yang membayar bonus yang paling tinggi)

Dapat system online sendiri, iaitu website shaklee.com.my dan boleh terus buat online order dan hantar kepada pelanggan anda di seluruh Malaysia. Pembungkusan dan penghantaran semua di lakukan oleh Shaklee. Anda hanya perlu hp dan internet, click clikc siap! Semua di hujung jari. Anytime Anywhere! ( tak perlu simpan stok, tak perlu upah pekerja, tak perlu beratur di pos office, JNT atau sewaktu dengannya).

Shaklee menyediakan kelas dan latihan secara online dan offline. Ini tidak termasuk mentor atau upline anda yang sentiasa membimbing dan berkongi tentang produk, stratigi berniaga dan motivasi kepada anda.

Shaklee mempunyai pelan perniagaan yang sangat menarik dan walaupun ia sebuah syarikat MLM, tapi tidak mengunakan sistem piramid seperti di kebanyakan syarikat MLM lain. Perniagaan sangat telus. Anda usaha anda dapat, bukan upline anda yang dapat. Anda tentukan sendiri waktu anda untuk berkongsi dan berniaga kerana websitenya boleh diakses 24/7 di mana mana saja.

Tidak kisahlah apa pilihan busines anda yang penting hati kena kental dan jangan mudah mengalah dengan cabaran. Cari ilmu. Rujuk mentor atau orang yang lebih berpengalaman.





Nak lebib info hubungi sis.

FB: Masni Sani

DAFTAR AHLI DI SINI.










 


Comments

Popular posts from this blog

PENGEDAR SHAKLEE KOTA KINABALU SABAH

Hi ....... Assalamualikum..... Ingin mencari produk Shaklee?  Tapi tidak tau di mana? Mau tahu cara penngambilan yang betul supaya mendapat kesan yang di ingini? Saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kota Kinabalu dan sekitarnya. Saya berpengalaman hampir 10 tahun. Mau amalkan vitamin tapi tidak tau mau ambil apa? Jangan susah....saya boleh tolong dan akan tujuk cara pengambilan yang betul. Saya adalah pengamal Shaklee dan semua produk saya cuba, Jadi kamu tidak perlu risau ya. Service memang tip top punya. Postage juga ada ya setiap hari untuk luar kawasan Sabah, terutamanya ke Semenanjung Malaysia. Nak join jadi ahli untuk dapatkan harga ahli jauh lebih murah amat di galakkan. Mau cari extra income pun boleh bah. Sama sama kita cari duit. Bah jangan kamu tunggu lama lama.  Hubungi saya. Postage seluruh Malaysia. Wasap tekan 👉 0143674733 . FB : Masni Sani Register ahli 👉 Daftar sini #shakleekotakinabalu #shakleesabah #pengedarsahshaklee   

VITAMIN PREMIUM VIVIX HANYA DI SHAKLEE

Vivix adalah merupakan suplement yang sangat permiun daripada Shaklee yang tinggi dengan antioxidant. Vivix adalah satu satunya supplement yang berjaya menembusi sel sehingga ke peringkat DNA. Vivix merupakan minuman botani anti aging atau anti penuaan yang terbaik dan bagus untuk kesihatan menyeluruh.  Vivx mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine ( anggur muskat), elderberi  eropah dan lobak unggu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan  F itokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksida dan sel anti penuaan semulajadi. Yang paling istimewa adalah anggur Muscadine, anggur dari alam luar biasa. Di antara 8,000 jenis anggur di dunia anggur ini adalah salah satu anggur terbesar dan luar biasa. Besar, tahan rintangan dan mengandungi antioksida.  Maksud Fitokimia : Fitokima adalah nutrien yang terdapat dalam tumbuh tumbuhan dan amat berguna untuk kesihatan kita. Fitokimia biasanaya digunakan untuk merujuk k

MINYAK IKAN TERBAIK DUNIA

`      Minyak ikan Shaklee yang di beri nama Omegaguard di ekstrak dari ikan air lautan dalam sejuk  ( sardin, mackerel, herring dan anchovies ) di perairan Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. Omegaguard adalah 3 kali lebih tumpat ( padat) dari ketumpatan hati minyak ikan. Ini lah sebabnya jika omegaguard dimasukkan dalam freezer ia tidak akan beku. Berbanding produk Omega di pasaran, Omegaguard merupakkan minyak ikan yang paling tulen di dunia dan mengandugi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Dalam kajian Omegaguard dapat membekalkan 900mg asid lemak omega 3 EPA dan DHA.  Kebanyakan pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan dan ini menyebabkan kerosakkan setengah nutrien malah ia tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. Shaklee menggunakan keadah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasiklan Omegaguard. Ia dihasilkan