Skip to main content

KESIHATAN WANITA




Kesihatan yang diberikan oleh Allah merupakan nikmat yang wajib disyukuri. Secara asas menjaga kesihatan adalah tanggungjawab kita. Tubuh badan dan anggota serta kesihatan yang diberikan oleh Allah wajib dijaga.

Lebih lebih lagi wanita, kerana wanita tidak hanya memikul tanggungjawab menguruskan keluarga  malah menyumbang kepada ekonomi keluarga dan negara. Amatlah disarankan wanita menjaga kesihatan. Jika seorang wanita itu tidak sihat maka seluruh keluarga akan mendapat tempiasnya.

Selain bersenam dan mengambil makanan seimbang wanita zaman sekarang ini wajib juga mengambil makanan tambahan atau suplement. Di sini sis nak kongsi vitamin untuk wanita yang sis amalkan lebih 10 tahun, memang sangat berkesan .

VITALIZE



Yang ini adalah multivitamin di Shaklee di beri nama Vitalize. Apa yang sis dapat sejak amalkan Vitalize ?

Sis sebenarnya ada anemia atau tekanan darah rendah sejak dari dulu lagi. Selalu rasa pening pening lebih lebih lagi bila tundukkan kepala. Memang rasa dunia tu rasa macam berputar. Dah banyak yang sis amalkan, ada orang kata makan bayam, makan hati ayam dan lembu supaya sel darah merah bertambah. 

Tapi takkan hari hari nak makan bayam kot, memang tak lalu tekak jemu. Nak makan hati ayam dan lembu lagi hari hari? Memang tak larat .Lagi pun organ organ dalaman haiwan ini tidak bagus di makan selalu sebab di sanalah tempat pengumpulan toksik.

Tapi sejak amaklan Vitalize ini memang rasa pening tu tak pernah datang. Bukan saja pening hilang badan pun sentiasa bertenaga, emosi stabil bak kata orang no stress......

Viltalize ini  memberi 25 jenis vitamin penting dan mineral kritikal. Dua tablet Vitalea  mengandungi 600mg asid folik dan vitamin B yang diperlukan untuk tubuh yang sihat.

APAKAH FUNGSI VITALIZE?

Membekalkan nutrisi yang lengkap yang tidak dapat dipenuhi dari permakanan.

Kuatkan tulang dan sistem imunisasi badan.

Melindungi kesihatan jantung, otot , buah pinggang ,hati dan fungsi saraf.

Meningkatkan kesihatan paru paru,.

Membekalkan makanan kepada sel badan untuk tubuh yang lebih sihat dan bertenaga.

Kalau anda tidak makan seimbang anda wajib ambil vitalize kerana ia menutup/ menlengkapkan jurang jurang nutrisi yang kita tidak mampu untuk bekalkan pada badan setiap hari.


OMEGAGUARD



Minyak ikan ini banyak khasiatnya antaranya :

Mencegah penyakit saluran darah dan strok.

Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan bantu perkembangan memori.

Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru paru.

Memelihara fungsi fungsi sendi ( arthritis )

Melawan penyakit auto imun  ( Rheumatoid arthritis, ulcerative colitis, penyakit crohns,eczema dan psoriasis)

Mengurangkan kekerapan penyakit mental , mood swing, alzheimer, anxiety, depression dan penyakit bipolar. 

Mencegah Insomnia dan membantu mengurangkan tekanan.

Mencegah kanser, asma, darah tinggi, sakit kulit, migrain. Rasa kebas pada anggota badan

Membantu kawal berat badan.

Mencairkan kahak.

Minyak ikan Shaklee ini di ekstrak dari ikan air lautan dalam sejuk  ( sardin, mackerel, herring dan anchovies ) di perairan Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. Omegaguard adalah 3 kali lebih tumpat  (padat) dari ketumpatan hati minyak ikan. 

Nak tau lagi minyak ikan yang anda makan itu power? Cuba masukkan dalam frezer esok check beku ke tidak. Omegaguard tak beku! Itu tandanya kandungan Omegaguard tiada campuran air dan bukan dari lemak ikan.

 GLA COMPLEX



Ramai wanita tahu apa itu EPO atau lebih di kenali sebagai Evening Prim Rose oil. Dulu sis pun amalkannya tapi setelah ada ilmu baru sis tau GLA lebih bagus dari EPO.

EPO - Di buat dari sejenis minyak bunga bernama English Primerose oil dalam bunga ini mengandungi GLA ( aamma linolenic acid )

Manakala....

Gla Complek diperbuat dari bunga borage yang juga mengandungi GLA ( aamma linolenic acid ) sebagai bahan utama.

Jadi apa perbezanya jika dua dua mengandungi GLA ?

Bunga borage mengandungi GLA yang lebih tinggi iaitu 25%  berbanding hanya 10% yang terdapat dari  bunga english primerose oil.

Khasiat GLA untuk wanita

Mengawal hormon

Alahan

Menopaus

psoriasis

Legakan PMS

Mengawal dan mengatur kitaran haid

Kawal gula dalam darah

Kulit lebih cantik dan berseri.

Setiap kapsul GLA Complek mengandungi 300mg GLA  ( sumber terbaik Omega 6 ), minyak sunflower  dan vit e untuk meningkatkan penyerapan, keberkesanan dan kestabilannya.

OSTENUTRIK



Yang ini kalsium, vitamin untuk tulang , otot dan gigi. Tulang dan gigi menyumbang 99% kalsium yang terdapat dalam tubuh manusia . Bayangkan tulang dan kalsium sebagai tempat penyimpanan kalsium. 

Badan kita tidak boleh menghasilkan kalsium dengan sendiri dan ia mesti diperolehi dari permakanan. Jika anda tidak mengambil kalsium  yang cukup setiap hari dari pemakanan, badan akan menggunakan kalsium yang tersimpan dalam tulang. Semakin usia meningkat kalsiun dalam badan akan berkurangan.

 Wanita yang menghampiri menopause atau sudah menopause akan  kekurangan hormon estrogen dan menyebabkan wanita lebih mudah mengalami masalah kerapuhan tulang. Wanita mengandung dan menyusukan anak juga perlu mendapatkan kalsium yang lebih tinggi untuk tumbesaran tulang bayi dalam kandungan dan penghasilan susu.

Jika badan anda kekurangan kalsium boleh menyebabkan pelbagai gejala fizikal seperti kejang otot, sakit otot, kebas, kesemutan pada jari kaki dan tangan, kuku mudah patah dan kerapuhan tulang             ( osteoporosis )

Bagaimana memilih kalsium yamg bagus.

Pilih yang mengandungi  Vitamin D  - yang mampu  meningkatkan ketumpatan tulang dan meningkatkan penyerapan kalsium.  

Magnesium  - menggalakkan komposisi tulang dan rawan, membantu sistem saraf, stabilkan denyutan jantung 

Zink, boron manganes dan kuprum - memelihata metobolisma kerangka dan pertumbuhan otot. Menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang rawan dan menghalang artritis. 

Elakkan produk yang diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracuanan plumbum

Elakkan mineral chelated keran proses terserbut boleh menyebabkan tubuh menyerap logsm berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral 




Untuk info lebih lanjut boleh hubungi 0143674733

atau tekan πŸ‘‰ DI SINI

FB :Masni Sani

Untuk dapatkan harga ahli tekanπŸ‘‰ DI SINI


#shakleekotakinabalu

#shakleesabah

#pengedarsahshaklee





Comments

Popular posts from this blog

PENGEDAR SHAKLEE KOTA KINABALU SABAH

Hi ....... Assalamualikum..... Ingin mencari produk Shaklee?  Tapi tidak tau di mana? Mau tahu cara penngambilan yang betul supaya mendapat kesan yang di ingini? Saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kota Kinabalu dan sekitarnya. Saya berpengalaman hampir 10 tahun. Mau amalkan vitamin tapi tidak tau mau ambil apa? Jangan susah....saya boleh tolong dan akan tujuk cara pengambilan yang betul. Saya adalah pengamal Shaklee dan semua produk saya cuba, Jadi kamu tidak perlu risau ya. Service memang tip top punya. Postage juga ada ya setiap hari untuk luar kawasan Sabah, terutamanya ke Semenanjung Malaysia. Nak join jadi ahli untuk dapatkan harga ahli jauh lebih murah amat di galakkan. Mau cari extra income pun boleh bah. Sama sama kita cari duit. Bah jangan kamu tunggu lama lama.  Hubungi saya. Postage seluruh Malaysia. Wasap tekan πŸ‘‰ 0143674733 . FB : Masni Sani Register ahli πŸ‘‰ Daftar sini #shakleekotakinabalu #shakleesabah #pengedarsahshaklee   

VITAMIN PREMIUM VIVIX HANYA DI SHAKLEE

Vivix adalah merupakan suplement yang sangat permiun daripada Shaklee yang tinggi dengan antioxidant. Vivix adalah satu satunya supplement yang berjaya menembusi sel sehingga ke peringkat DNA. Vivix merupakan minuman botani anti aging atau anti penuaan yang terbaik dan bagus untuk kesihatan menyeluruh.  Vivx mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine ( anggur muskat), elderberi  eropah dan lobak unggu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan  F itokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksida dan sel anti penuaan semulajadi. Yang paling istimewa adalah anggur Muscadine, anggur dari alam luar biasa. Di antara 8,000 jenis anggur di dunia anggur ini adalah salah satu anggur terbesar dan luar biasa. Besar, tahan rintangan dan mengandungi antioksida.  Maksud Fitokimia : Fitokima adalah nutrien yang terdapat dalam tumbuh tumbuhan dan amat berguna untuk kesihatan kita. Fitokimia biasanaya digunakan untuk merujuk k

PROTIN LENGKAP UNTUK KESIHATAN ANDA. ESP ENERGIZING SOY PROTEIN

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ  dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit. Antara kesan kekurangan protin adalah lebihan air yang tinggi dalam badan , kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, bantut pertumbuhan dan banyak lagi. Shaklee merupakan Syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin yang berasaskan kacang soya pada tahun 70 an  . Energizing soy protein atau lebih dikenali sebagai ESP ini diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang sangat tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya digunakan hanya yang mengandungi  " non GMO" ( non Genetically Modified Organism ) diproses pada kadar suhu yang rendah dan setiap tong Esp yang dihasilkan mengandungi 30kg kacang soya . Esp merup